maanantai 23. huhtikuuta 2012

Tulikokeessa Avon

Avon on minulle tuttu merkki, mutta yhtä hoitolakkaa ja totaalisen surkeaa pikakuivattajasuihketta lukuunottamatta minulla ei ole kokemusta merkin kynsilakoista. Tämä asia korjaantui Nonnulan  arvontavoiton myötä. 

Ensikokemuksen kannalta tilanne ei ollut paras mahdollinen. Minulla oli kiire. Olin aikaisemmin päivällä poistanut lakat, ja nyt aikaa lakata ja kuivattaa koko höskä oli puolisen tuntia. Minähän en siis pieniä poikkeuksia lukuun ottamatta liiku kotini ulkopuolella ilman kynsilakkoja. 


Jostain syystä arvontapalkinnosti ottamat kuvat olivat kaikki aivan ylihuonoja. Tässä niistä siis yksi lisää, joista vasemmalla raikas sinivihreä Aqua Fantasy, keskellä kynsilakanpoistoaine, josta turisen parilla sanalla myös ja oikealla hempeän lila Loving Lavender. 

Seuraavaksi esittelen teille tuloksen tilanteesta, jossa katastrofin ainekset olivat läheisesti läsnä: 


Ei paha! Lakkaus tuli hudittua, mikä näkyy jäljessä. Siistimistä en myöskään ehtinyt tehdä.Yllätyin kuitenkin jäljestä. Tämä on nimittäin kulutettuun aikaan nähden todella, todella säntillinen manikyyri näissä kynsissä. 


 Lakkojen koostumus on hyvä. Halutessaan aikaiseksi saa sekä hyvin ohuita, että paksumpia kerroksia, joskaan ei liian paksuja. Minä käytin paksuja ja sain nämä luiskat aikaiseksi kahdella kerroksella värilakkaa. 


Käytin pikakuivattajaa kuten aina, mutta kerrokset kuivuivat todella nopsaan. Aluslakka, värilakkakerrokset ja pikakuivattaja eivät vieneet aikaa kuin korkeintaan siis tuon puoli tuntia, eikä se olisi onnistunut ilman kerrosten erittäin vikkelää kuivumista. Lakkaus oli hetkessä täysin iskunkestävä.

Siveltimestä annan kehuja myös. Leveähkö ja jämäkkä, jolla on helppo lakata. 


Tämä kokemus herätti kyllä kiinnostukseni Avonin lakkoja kohtaan, vaikka ennen sitä listalla on Essie-merkkiin tutustuminen. Minulla on konsulttitunnus, jota tosin käytän hyvin harvakseltaan ja pääsääntöisesti vain itseeni. Voisin kyllä muutamat lakat tilata kokeiluun, sen verran vakuuttava kokemus tämä oli. 

 Ja sitten muutama sana lakanpoistoaineesta: Mahtavaa! Hyväntuoksuinen ja nopeasti kaiken poistava liemi, joka ei jätä kynsinauhoja niin rääkätyiksi kuin suosikkini X-tra, joka niin ikään tekee salamannopeaa poistojälkeä. Suosittelen lämpimästi. 

Lakkojen normaalihinta näyttäisi olevan 10 euroa, joskin tarjouksessa nämä taitavat aina olla. Kynsilakanpoistoaine on normaalihinnaltaan niin ikään kympin. 

Mikäli kiinnostus Avonia kohtaan heräsi, klikkaa itsesi Avonin nettibrosyyriin. 
Jossain sivuilla saa myös etsittyä itselleen konsultin, jollei sellaista aikaisemmin tunne.

2 kommenttia:

  1. Ihte oon käyttäny aika paljon noita Avonin lakkoja ja kyllä ne on ihan ok. Tosin oon huomannu aika paljo eroja niitten peittävyydessä, toisia saa sutia monta kerrosta eikä meinaa millään saaha peittävää tulosta kun taas toiset peittää kahella-kolmella kerroksella. Vielä ei oo tullu vastaan Avonin lakkaa jossa riittäis vaan yks kerros. Vähän ehkä hintavia laatuunsa nähden, mut oon toistaseksi tykänny.

    Nyt oon kahtellu että sielä ois aika herkullisia uusia sävyjä lakoissa kun vaan raaskis tilata :D

    VastaaPoista
  2. Joo, mä olin yllättynyt kyllä laadusta!

    Normaalihinnalla ovat minunkin mielestäni hiukan liian tyyriitä, mutta tarjoushinnoin - joissa ne usein ovat - voisi niitä muutaman ostaa. Nyt taisi uusimmassa kuvastossa olla crackleja, joten suht ajan hermollakin mennään.

    VastaaPoista