torstai 29. maaliskuuta 2012

Vanhuus tulee seerumin kanssa

Aika pian 25-vuotissyntymäpäiväni jälkeen tein karmivan havainnon: Ihoni ei toimi samalla tavalla kuin aiemmin. Se syytää kyllä mustapäitä pintaan, mutta on myös jumalattoman kuiva. Se ei enää jousta samalla tavalla, ja ikäväkseni heijastaa jokaisen mielialanvaihtelun pintaansa. Se kaipaa kosteutta hirvittävän paljon ja se on myös herkistynyt. Siitä on tullut väsynyt ja apaattinen. Siitä on tullut tismalleen minunlaiseni. 

Ennen tätä olin ajatellut, etteivät seerumit ole minua varten. Mielsin ne anti age-hömpäksi, joksi miellän ne tavallaan edelleenkin. Hirvittävää oli kuitenkin huomata, että minusta, ikuisesti 17-vuotiaasta, oli tullut juuri tuon hömpän kohderyhmää. 

Ensimmäinen seerumikokeiluni alkoi alkusyksystä, kun sain haltuuni erittäin halvalla Lancômen Hydra Zen Neurocalm-seerumin (Lancôme Hydra Zen Neurocalm Soothing Anti-Stress Ultra Moisturising Gel Essence, toim. huom.). Ensin mä olin silleen, että plääh, tää on ihan tyhmää, mutta sitten mä olin silleen, että jee, tää onkin ihan kivaa. 


Lancôme on minulle merkkinä tuttu ja turvallinen. Useiden haukkuma mummomainen tuoksu on minun nenässäni varsin mukava ja nostalginen. Sijoitankin sarjan kategoriaan tutut ja turvalliset, joita voi suhteellisen sokkona ostaa ja olla perustyytyväinen ainakin jonkin aikaa. 

Seerumi ei kaikessa rauhoittavuudessaan ja kosteuttavuudessaan ensin alkuun tuottanut minulle oikeastaan minkäänlaista mielihyvää ja ajattelinkin aluksi ehkä vähän jopa inhoavani sitä kelmun tuntua, joka ihoni pintaan jäi. Ajan mittaan kuitenki tykästyin tähän oikeinkin paljon. Ja vasta, kun tämä loppui, aloin arvostaa tätä todella - seerumi nimittäin ihan oikeasti rauhoitti ihoani puhdistuksen jälkeen ja kosteutustehot olivat oikein mainiot. 


Koostumukseltaan seerumi on hyvin kevyt ja geelimäinen, mutta tuntu iholla voi olla aluksi talmainen. Iho imaisi seerumin todella nopeasti, joten talma ei jäänyt pitkäksi aikaa. Seerumi sopi kuitenkin minun rasvoittuvalle sekaiholleni oikein hyvin. Missään vaiheessa ei kosteutus muuttunut rasvoittuvuudeksi. 

Alkuun olin huomaavinani poskien ihon tukkeutumista, mutta toisaalta minun poskeni nyt tukkeutuvat milloin mistäkin syystä. Pommi meni nopsaan ohi, joten voi olla, että tukkeutumisen syynä oli vääränlainen ilmankosteus, kahvin vääränlainen paahtoaste tai liian lyhyet päiväunet.

Tykkäsin siis, mutten osta uudelleen, enkä milloinkaan sijoittaisi normaalihintaa, joka taitaa olla seitsemänkympin paikkeilla. Olen tämän jälkeen ehtinyt jo saada käyttööni tätä hurjasti parempia seerumeita, joten tämä jää kategoriaan ihan kiva. Ja ihan kivasta on aika suolaista maksaa kahta ja puolta euroa millilitralta. 


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti